Fersk og ferdig du liksom

Jommen sa jeg fersk. 

Kveldsvakt i dag og siden jeg ikke har hatt tid til å lage middag, så måtte det bli noe kjapt og enkelt. Middag i plastikkskål, jey. Som oftest blir det fjordland på slike dager som dette, grøt eller komle altså, men denne lapskausen var jo på tilbud. Så ja, lapskaus it is.

Jeg angrer hver gang jeg spiser sånn hurtigmat, men hallo. Denne gangen var det en skikkelig nedtur! Her sitter jeg på jobb og har “pause” og skal hive i meg ett varmt måltid jeg har tenkt lenge på i dag. For det første blir jeg møtt med ett syn som ikke lignet grisen. Nei, tror ikke det var grisekjøtt. Ikke de 3-4 bitene jeg fant i skålen ihvertfall. Potetene smakte uferdige, og det kunne jeg nesten kjenne på konsistensen da jeg skrapte borti dem med gaffelen. Hele lapskausen smakte SURT, og selv om jeg er så sulten at jeg kunne spist hva som helst, så tar jeg ikke en eneste bit til av denne dritten! Den var kanskje ferdig, men fersk? Neppe. 

Håper dere tar dette innlegget med en klype salt. Hehe, tok du den? Neida, tulla. Men seriøst. Jeg er ikke den som klager over så uviktige saker som fersk hurtigmat som er gått ut på dato. Det finnes viktigere ting her i livet! Som for eksempel at jeg måtte drikke brus i kveld fordi jeg syntes synd på meg selv som ikke får mat, og at jeg må vente helt til neste år for å begynne på nytt med “ikke-brus-dette-året-nei”-målet. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg