Pepperkaker

Når det kommer til julebakst så kan jeg ikke akkurat skryte på meg de 7 sorter. Det er trist, men i år har jeg ikke hatt så mye julestemning. Og da har det heller ikke fristet å bake. 10 grader + ute minner oss ikke akkurat på at julaften er rett rundt hjørnet. Nå er gradene (heldigvis) nærmere null og det kjennes mer virkelig at julen er her. Jeg bakte en porsjon kakemenn og havreflarn tidligere i desember, men de er allerede spist opp! På tirsdag satte jeg endelig i gang med pepperkakene. Jeg jukser litt her altså, kjøper ferdig pepperkakedeig fra IKEA. Sparer tid, og likevel får man jo med seg det kjekkeste, nemlig å trykke ut figurer! I fjor prøvde jeg meg på ett hjemmelaget pepperkakehus. Det var ikke akkurat så vellykket, så tror ikke jeg skal prøve på det i år. Men se så fine disse pepperkakene ble da! 

8 kommentarer

Siste innlegg