En tur til dyrlegen

Deilig å ha fri på mandager. Som en forsiktig start på uken som kommer. I dag stod jeg opp tidlig for å ta Kira med til dyrlegen. Jeg fant en stor flått mellom tærne hennes i går da hun kom haltende mot meg. Denne var også vond for Kira da jeg fjernet den, så da bestemte jeg meg for å ta henne med til dyrlegen i dag for en helsesjekk. Det har vært så sykt mye flått i år, og jeg kan ikke fordra de små krypene! Sommeren er fin den, men disse eklingene ødelegger halve moroa. 

Alt fint med Kira, hun er frisk og rask og det er en deilig beskjed å få! Men hun fikk en dose penicillin for flåtten, den årlige vaksinen og så sjekket vi at chippen var i orden med det samme vi var der. Hun var også litt rød under poten hvor flåtten hadde sittet, men det skulle snart gå over. Og så har hun lagt på seg hele 2 kilo. 13 kg, 4 år. Lille babyen min.

Litt nervøs, men det gikk så fint så!

Jeg går forresten til veterinær Landen. Han driver Karmsund Dyrehospital. Han er veldig flink, hyggelig og har, ikke minst, rimelige priser på tjenestene. Og så har de pusset opp hele hospitalet, så nå er det så fint og hyggelig der! 
 

5 kommentarer
    1. Ja det tar bort mye av idyllen disse ekle krypene..grrr..snart ferdig med de for i år..blir litt deilig..Jøss..måtte du ha pencillin for flåtten? Har tatt av mange av hundene mine..men aldri fått noe for det..? Kanskje fordi det var rødt..redd for betennelse…jaja..skader jo ikke.. Lykke til, og godt hun var frisk og rask!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det var rødt der flåtten hadde sittet, og siden det var under poten så har det kanskje trykket og irritert litt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg