Trial på Riska

Trøtte og slitne. Men gud for en dag det har vært. Første gang jeg har vært på ett trial arrangement! Kjenner det godt i beina nå, siden vi har traska opp og ned gjennom skauen hele dagen. Vi reiste til Stavanger tidlig i dag for å se på sønnene til ett vennepar som kjører trial. For noen flinke gutter! Hopper over steiner og opp bratte fjellsider.. på to hjul! Var ganske inspirerende å se på. Jeg har faktisk lenge ønsket å prøve dette selv. Men så klart, på en ganske lav nybegynnerklasse. Kjøre over noen små dekk kanskje? Men disse gutta. Wow! Jeg fikk lære meg ganske mye om hvordan konkurransen virker og hvordan løypene er lagt opp. Nå vet jeg for eksempel at det fremste hjulet på en trial er litt mindre enn det andre. Og det bakerste hjulet skal aldri være helt fult med luft, dette fordi det skal gi bedre grep i terrenget. Og det regnes som feil når du trår nedi bakken med foten, detter av eller ruller bakover med sykkelen. Får du 5 feil er du ute. Så vet dere det 🙂

Aldesgruppen er helt ned i 5 års alderen (faktisk) og oppover! I dag var det helst ungdom fra 16 år og nedover som kjørte. Vi så ikke så mange voksne i kjøredrakt. Det var til og med noen jenter som deltok også. I rosa drakt. Ble litt misunnelig jeg. 

Når det kommer til været, så tror jeg vi har hatt det meste av værfenomener i dag. Alt fra strålende sol, til sludd, snø og hagl. Og så sol igjen. Kuldegrader, varmegrader. Men alt i alt, en fin dag ute i skogen!

 

 

Skal tidlig krøkes! Har du sett noe så skjønt? 

 

Oddvar kjører stil, med Angry Birds!

 

Gutta som kjørte Eliteklassen hadde en del mer utfordringer. Som for eksempel dette stuntet her.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg