BLT Kyllingsalat

På onsdag lagde jeg en veldig god og lett middag. En middag man lett kan gjøre om til lunsj om man vil ta det med på jobb dagen etter. Jeg tenkte tilbake på retten jeg bestandig spiser på Egon Restaurant. Ikke at jeg bestandig spiser på restaurant, men jeg er veldig glad i det jeg kjenner til. Derfor ender jeg som regel opp med å bestille BLT Sandwich de gangene vi er ute og spiser på Egon… Så, jeg ville lage noe lignende hjemme, og endte opp med dette:

Steker kyllingfilet og tilsetter litt Sweet&Sour saus på slutten av stekingen. Skjærer opp ett grovt rundstykke(?), eller brødskiver om man vil, legg det i toastjern noen sekunder for å få det varmt og sprøtt. Gjerne stek litt bacon for å få mer smak og farge på retten. Mye salat, og en dæsj dressing til slutt! Bon Apetit!

Så, for å lage en fin kyllingsalat er det bare å legge til salat, selvfølgelig. Skjær kyllingfileten i biter, bacon, rasp litt ost og spe litt dressing på når du skal spise den. Ikke ta dressing på om det er noen timer til du skal ha den, for da kan salaten bli litt “vass” etter noen timer. Ser ikke denne bare sykt god ut!? Det var den. 

 

5 kommentarer

Siste innlegg