Slik trener jeg

Jeg har begynt å skrive ned treningsøvelsene jeg gjør gjennom en treningsøkt. Dette hjelper meg å se hvor jeg ligger i forhold til målene mine. Det hjelper meg også å se om jeg forbedrer meg over tid, og hva som var utgangspunktet til treningen fra første stund.

Jeg starter alltid økten min på tredemøllen. Mitt mål er ikke å springe lengst mulig, fortest mulig eller jogge i minimum 15 min. Målet mitt er å forbrenne 100 kcal som oppvarming før jeg går videre på styrkedelen, uavhengig av hvor lenge jeg må holde på. Jeg bruker rundt 9 minutter på oppvarmingsdelen. På styrkedelen begynner jeg med beina, de største muskelgruppene. Legpress på 110 kg, repeterer 12 x 3. Deretter går jeg over til skuldre. Pull Down er den øvelsen hvor du skal dra ned stanga til brystet. Her bruker jeg 25 kg, repeterer 12 x 3. Jeg har hatt litt problemer med korsryggen den siste tiden, så det ble ikke så mye ryggøvelser denne gangen. Men 5 kg på ryggen i dag, det måtte jeg vel klare. Da bruker jeg en såkalt “Lower Back Bench”, og bruker en 5 kg vekt som jeg holder tett inntil brystet med begge hender. Så er det litt på armer. 15 kg på Pulley maskinen, 12 x 3 repetisjoner. Til slutt tok jeg litt på rumpe og mage ved å bruke vanlig matte.

 

Dette er ikke min absolutte daglige rutine. Jeg bruker mange andre øvelser også, men til nå er det dette jeg har fått dokumentert. Disse tallene bruker jeg som ett utgangspunkt i treningen min, og jeg prøver alltid å være bedre enn jeg var dagen før. Greit å ha en plan som man kan følge, så ser man fremgangen mye bedre selv også! 

7 kommentarer
    1. Det er smart å lage seg en sånn oversikt, lett at det går i surr hvis man ikke velger å gjøre det. Ønsker deg en super kveld videre denne mandagen ♥

    2. Det ser ut som en veldig bra økt! Ser ikke at du har skrevet hvor lang pause du har, men jeg leste ett sted for litt siden at de som har pauser på 3 minutter fikk mye bedre utbytte av treningen enn de som hadde kort pause.. Dette er noe jeg skal begynne med!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg