Mattips og litt sånn

Hei dere! De fleste av dere har sikkert tatt kvelden? Jeg er nattevakt i natt, og det er grunnen til at jeg blogger så sent i dag. Dagen i dag har gått til morgentrening, langtur med hundene, og matlaging. Utrolig hvor lang tid det tar å lage lapsskaus!? Denne gangen ville jeg ha den litt tykkere, så jeg skjærte opp litt ekstra poteter og lot dem koke opp sammen med vannet. Dette gjør at de blir mer smuldret opp og gjør suppen tykk og god. Namm <3 Jeg jukser litt og bruker ferdigpakke for lapsskaus som inneholder poteter, gulrøtter, selleri og noe jeg ikke husker navnet på. Noe grønt hvertfall. I tillegg har jeg oppi pølser og svinekjøtt (faktisk!). Fikk ikke tatt noen bilder, siden jeg ikke finner laderen til kamera mitt. Dessuten ser den nok ut som en helt vanlig lapsskaus.. *Fniis* (kan man skrive det?)

Treningen i dag gikk som smurt. Jeg føler meg i kjempeform, og er motivert til å komme meg på trening hver dag. Det er liksom ikke noe ork, og jeg står gjerne opp tidlig for å bli med på morgentimene kl.10. Først har jeg alltid litt oppvarming på tredemøllen. Målet mitt er å alltid forbrenne 100 kcal før timene. Da er jeg akkurat nok varm til å yte godt fra første stund. Tidligere brukte jeg godt over 12 minutt på å forbrenne disse kaloriene, men nå bruker jeg i underkant av 9 minutt. Prøver å presse det ned til 7 minutt. 100 kcal høres ikke så mye ut, men så er dette kun til oppvarming. Jeg er ikke så glad i egentrening, så tredemøllen er ikke så mye i bruk ellers. 

Dette er hva jeg gjør på når jeg er nattevakt. Etter alle vaktene på sykehjemmet har jeg snappet opp en del kryssord-ord som gjentar seg selv, noe som har vært til god hjelp etterhvert som jeg er blitt flinkere til dette. Kryssord er faktisk gøy! 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg