Dafont.com

 

Hei hei! Dere ser kanskje hva jeg vil med dette innlegget? Jeg vil tipse dere om en genial side hvor dere kan laste ned forskjellige skrifttyper, om dere er lei av de som allerede er installert på pcen. Ved å bruke denne siden kan du få nye skrifttyper du kan bruke til for eks. header til bloggen, overskrifter, skriftbilder du kan skrive ut og ramme inn. You name it. Siden er veldig enkel å bruke og er helt gratis! Det liker vi! Du kommer rett til nettsiden ved å trykke på bildet ovenfor. 

For å laste ned en skrifttype trykker du Download (Hvem skulle tro det!?). Mappen med skrifttypen havner da på nedlastinger på pcen din. Gå inn på mappen og trykk på den ene linken som ligger der. Ofte ligger det flere linker, men det holder med å trykke på den ene. Linken hvor det står Read Me, har ingen betydning. Trykker du på linken vil det se ut som på bildet nr 2 her. Trykk download og vips, du har en ny skrifttype tilgjengelig. Hvis du har redigeringsprogram oppe allerede, må du kanskje lukke det og åpne det på ny for at skriften skal bli tilgjengelig. 

 

Bilde 1

 

Bilde 2

5 kommentarer
    1. Hei! Lurte bare på hvilken version av photoshop du bruker? Jeg har prøvd meg litt cc versjonen som er gratis i 30 dager. Det funket helt fint til jeg oppgraderte til Windows 10.. får nå bluescreen hver gang jeg prøver og starte programmet. Noen tips?

    2. pappa til 3n: Hei! Jeg bruker ikke photoshop 😉 Hvis du tenker på redigering av bilder så bruker jeg photoscape – som også er gratis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg