Sunne rundstykker

Dette er en dag som jeg normalt har mange planer for! Mandag er typisk dag for meg hvor jeg gjør så mye ærender jeg bare kan fylle dagen med, slik at resten av uken blir litt mindre stressende. Klokken er akkurat bikket 12 i skrivende stund, og jeg sitter og slapper av på sofaen mens jeg venter på de sunne rundstykkene som ligger og steker seg inni ovnen. Klokken 10 var jeg på trening, og etterpå handlet jeg ingredienser for å bake gode og sunne rundstykker som jeg kan kose meg med etterpå. Aldri har jeg vært så gira på å lære meg å lage og bake sunne matvarer fra bunn av. Gleder meg til å smake disse, og oppskriften får dere selvsagt om dere blar litt lenger ned ♥

INGREDIENSER

2 Egg 

250 g Cottage Cheese

250 g Havregryn (Eller ca. 6 dl)

1-2 ts bakepulver

Litt Salt (Hvis du vil)

 

Sett ovnen på 200 grader. Legg alt av ingredienser oppi en bakebolle. For å blande alt godt sammen kan du bruke en kjøkken mikser først for å blande alt godt. Deretter bruker du en stavmikser for å mose alt sammen. Bruk denne til du får en fast og fin deig. Rull deigen til ca. 6 rundstykker, og legg dem på ett stekebrett. Gjerne press dem litt ned, slik at de får en flat side. Stek dem så på midterste rille i ovnen, ca. 20 minutter. Steketiden varierer litt ettersom hvor store rundstykker du har laget. Følg med på dem under steketiden.

Nå har jeg smakt på dem, og jeg kan si de ble vellykket! Smaker helt herlig med smør og hvitost. Så disse må du bare prøve å lage! Oppskriften er laget for ca.6-8 rundstykker. Altså ett helt, sunt måltid til hele familien! Og det tar knapt 30 minutter inkludert steketid. Lykke til 

9 kommentarer

Siste innlegg