Forsikring på dine kjære

Det viktigste rundt meg er familien min. Og jeg er så heldig at i dag har jeg to familier. En med mamma, pappa og brødrene mine. Og en med Andreas og Kira. Skjer det noe med dem så vet jeg ikke hva jeg gjør. Jeg husker jeg drømte en gang at huset vårt brant ned og vi kunne ikke finne pappa igjen. Jeg våknet opp skjelven og svett og det tok litt tid før jeg skjønte at alt var en drøm. 

Tidligere har jeg snakket om å skaffe meg forsikring på Kira, hunden min, men jeg kom aldri så langt. Nå har jeg bestemt meg for å skaffe det, og vil jo helst ha den beste forsikringen som finnes. Om det skjer noe med henne vil jeg ha mulighet til å redde henne uansett hva! Og med en god forsikring kommer jeg ganske langt. Men hvilken forsikring bør jeg velge? Noen som har noen tips? Jeg har selv hørt mye om Agria Dyreforsikring. Jeg hadde Agria da jeg hadde hest, men syntes ikke den dekket noe særlig av det den burde gjøre. De fant liksom på så mange unnskyldninger da det kom til hva de skulle dekke og hva jeg skulle betale selv ved sykdom. Men kanskje det er litt annerledes med hunder, jeg vet ikke? Derfor håpet jeg på at noen av dere kunne komme med tips og råd til meg for hva jeg bør velge og hvilke forsikringer jeg bør holde meg unna? 

4 kommentarer
    1. Nydelig hund du har! JA forsikring er viktig! Jeg har Gjensidige og er veldig fornøyd. Jeg er kunde der fra før, så da får man samlerabatt. Når jeg skulle forsikre, så skjønte jeg ingen ting av Agria. Er så mye forskjellige og var livredd for å ta feil. Så hos gjensidige var det greit å forstå hva den dekket. Jeg har fått brukt for den da hanhunden min sliter med låsninger i rygg/nakke. Har fått dekket fysioterapi og kiropraktor som fort kan bli veldig dyrt! Jeg betaler 25%, og får igjen resten. Lykke til i jungelen, ring litt rundt og hør hva de kan tilby.

    2. Veldig fin blogg du har! Jeg har en pomeranian tispe på 10 mnd, og det første jeg gjorde fra dag 1 fra jeg fikk hun var å tegne forsikring i Agria. Jeg fikk hun i juni og i november var jeg på kontroll hos veterinær, og endte med at hun måtte operere ut ti melketenner, denne utgiften kom på 5000,- med etterkontroll. Da meldte jeg bare skade på sidene til Agria og etter to uker hadde jeg 3000kr på konto, fordelen med Agria er at de har en egenandelsperiode på 125 dager fra ditt første besøk hos veterinær. Alle kontroller før og etter som du betaler for sender du inn kvittering på mail så går det under samme egenandel.
      Jeg var på ny kontroll for noen uker siden og det viser seg at jeg må ut med nye 3000kr på grunn av tenner som har kommet opp feil. Dette var det ikke antydninger til i november da hun opererte ut de forrige. Jeg snakket med Agria og de ba meg sende den nye regningen på mail når jeg har fått den sammen med sykejournalen fra dyrlegen så går det på samme egenandel. Nå har hunden min vært forsikret i Agria fra hun ble født og da følger det med noen fordeler på grunn av det tror jeg, da noen sykdommer/plager krever forsikring fra de er valp omtrent. Jeg har den minste egenandelen så det er litt dyrere, betaler litt under 5000kr for hun i året men det har jeg nesten tjent inn allerede. Er veldig super fornøyd med Agria! 🙂 Du kan jo også ringe dem å høre om det er problemer hvis ikke hunden din har vært forsikret fra den var valp, sikker på at de hjelper deg og forklarer 🙂
      Ha en riktig god helg! Klem <3

    3. Malene Martinsen: Takk 🙂 Ja, viktig med forsikring! Man vet aldri hva man kan komme bort på.. Tusen takk for tips! Skal ta en tlf til de 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg