Min lille hobbyshop

Hey! Nå har jeg litt tid til å sette meg med bloggen før støttekontakt-brukeren min kommer hjem til meg. Vi liker å være kreative begge to, så i dag skal vi finne frem saks og lim og allslags man bruker i kunst og håndverk kan man si. Men det jeg ville fortelle litt om i dag er det store prosjektet jeg har vært opptatt med de siste månedene. Ja, de siste månedene faktisk. Jeg har brukt lang tid på dette, både med planlegging og innkjøp. Jeg har nemlig startet en liten hobbshop! 

Hobbyshop er jo en slags butikk, bare med håndlagede produkter. Mitt fokus er på hesteutstyr, deriblant kalvekryss, pannereimer, leietau og ja, all slags du kan komme over i hestesporten. Jeg hadde jo en periode hvor jeg prøvde å utvikle en vanlig nettbutikk, bare med hundeutstyr. Men jeg gikk fort lei, for det var liksom ingenting personlig rundt det, det var det samme som alle andre hundebutikker rundt omkring. Jeg ville ha noe som jeg kunne stemple som mitt eget merke! Så jeg begynte å planlegge Juvel Hesteutstyr!

Det som er typisk for min hobbyshop, er at hovedproduktet er håndlaget fra bunn av. Det vil si kalvekryssene. I tillegg jobber jeg med å lage paracord leietau, grimer og halsringer. Vet dere foressten hva ett kalvekryss er? Ett kalvekryss er noe en rytter har på seg under ett stevne. Man fester det rundt halsen og legger det innforbi ridejakken. Med en fin brosje får hele antrekket det ekstra preget! I starten tilbydde jeg kun kalvekryss. Men nå har jeg utvidet med ørehetter og sjabraker. Og snart kommer også pyntede pannereimer og nesereimer! Jeg har masse annet også som kommer etterhvert. Til 2016 håper jeg på å ha det meste i boks.

  

Jeg har brukt utrolig lang tid på planleggingen og oppstartsfasen. Jeg ville gjøre det ordentlig fra første stund! Jeg har feilet mange ganger før, siden jeg lenge har drømt om å starte noe eget. Jeg har hatt dårlig tid og bare kastet meg ut i det. Men det var for snartenkt og ting stoppet bare opp. Nå er jeg godt i gang med noe som har ett godt utgangspunkt, og som jeg styrer som en skikkelig butikk. Jeg håper mange av dere vil ta turen innom min facebookside og gjerne hjemmesiden for å sjekke det ut. Spesielt dere som driver med hest. Facebooksiden finner dere ved å søke på Juvel hesteutstyr.

Hjemmesiden finner dere HER

 

Nå er jeg godt i gang med å planlegge varer og produkter frem til jul. Hvis dere har vært inne på hjemmesiden min vil dere se at jeg prøver å følge hver årstid så godt jeg kan, både med varer og utseende på hjemmesiden. Målet mitt er at det skal være koselig å kikke gjennom siden min, og ikke som en vanlig netttbutikk pleier å se ut. På sikt skal jeg lage forskjellige kolleksjoner til de forskjellige årstidene. Jeg gleder meg masse til alt er på plass! Jeg kommer ikke til å skrive så mye om dette prosjektet her på bloggen, men siden jeg hadde lovet dere å vise dere hva jeg driver på med så ville jeg bare presentere det for dere. Dere kan følge med på hva som skjer på facebook, instagram og bloggen på Hest.no 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg