Vi må redde dyreartene! (OBS! Sterke bilder)

 Neshorn og elefanter er noen fantastiske dyr! Synd at en viss prosent av menneskeheten skal true disse dyreartene mot mammutens skjebne..

 

Vi er nødt til å få neshornhorn og elfenben fra elefanter på svartelisten. Fremgangsmåten for å få dette elementet på markedet er skremmende, barbarisk, helt jævlig. Egoistiske mennesker uten noen form for medfølelser for andre levende skapninger hogger rett og slett tennene til elefanten rett av. Rettere sagt, halve ansiktet til det stakkars dyret forsvinner under denne prosessen. Ofte mens dyret er i live. Fordi ett skudd høres på lang avstand, doper krypskyttere ned dyret istedenfor å skyte det og skjærer av hornet mens dyret er i live. Så blir de etterlatt for å dø. Sakte men sikkert blør de i hjel. Stopper salget, så stopper massakren. Vi har klart det før, men nå er det på vei opp igjen. Etterspørselen på elfenben og neshornhorn har skutt i været! Vi må fokusere mer på markedet og få forespørselen til å synke. Er det ingen etterspørsel, så blir det ingen salg og heller ingen penger å tjene. Og hva med straff? Hva er egentlig straffen for å drepe ett dyr så inhumant som disse neshornene og elefantene ofte blir? Jeg blir kvalm! Tenk at vi som mennesker skal liksom være den mest intelligente arten på jorda. Likevel finnes det så motbydelige og egoistiske mennesker i verden som kan få seg selv til å gjøre så mye vondt mot ett annet levende individ. Og det for at du skal skryte til vennene dine, at hornet som henger over peisen din er ett vaskeekte horn fra ett vaskeekte neshorn. Nei, det er ikke det. Realiteten er at du har ett lem fra ett dyr som har lidd og hatt umåtelig med smerte, og dette er noe du har støttet den dagen du kjøpte hornet!

Tenk på dette om du noengang skal til Kina: I Kina er etterspørselen etter elfenben stort. Kina er også kjent for sine utskjæringer og detaljer i elfenbenet, og for hver lille utskjæring betyr en elefants død. 30 000 elefanter drepes hvert år på grunn av etterspørselen av elfenben i Asia, spesielt i Kina. Ca. 100 elefanter i Afrika, pr dag! Skal vi tillate at dette skjer? Tenk på det! Vi mennesker har klart å slakte mer enn 2 millioner elefanter på 60 år. Det er sykt det! Nå må vi snart gjøre noe! Disse artene er i ferd med å dø ut, på grunn av menneskets grådighet.. Boikott produkter laget av elfenben! 


Historien bak bildet: For å hindre at elfenbenet havner på det svarte markedet, hogger en sivilkledd parkvokter støttennene av en hannelefant som er drept av krypskyttere i Amboseli Nasjonalpark i Kenya. I første halvår i 2012 mistet seks parkvoktere livet i forsøket på å beskytte Kenyas elefanter. Parkvoktere drepte til sammenligning 23 krypskyttere.

Parkvoktere kutter av støttennene til avdøde elefanter for at krypskytterne ikke skal tjene noe på tennene om de skulle kommet tilbake for å fullføre det vanvittige arbeidet de begynte på. 

 

Jeg klarte ikke å dele slaktingen av elefantene, jeg blir dårlig! Men søk på blant annet “ivory hunting” på Google, så kommer det opp masse bilder! Elefantene har rett og slett ikke ett hode igjen når krypskytterne er ferdige. De må kutte dem opp i ansiktet for å få løs støttennene. 


 

Jeg føler meg maktesløs. Jeg blir dårlig når dette vises på tv, jeg får tårer i øynene, og jeg kjenner sinnet begynner å koke i magen. Parkvoktere drepes når krypskyttere er ute etter ofrene sine. Tenk at mennesker er villig til å drepe andre mennesker, for å drepe elefanter, for å tjene penger. Grotesk! Parkvoktere har begynt å hogge litt av hornet til neshornet av, slik at det skal bli mindre attraktivt for krypskyttere. Dette er ikke vondt for neshornet, da det er ingen nerver ytterst på hornet. Foreløpig synes jeg det er ett godt tiltak. Hornet er da ca. 8 cm langt, og de slipper mest sannsynlig unna krypskytterne og en forferdelig skjebne.

Men hva kan jeg gjøre? Hva kan lille meg gjøre for å bidra? Jeg har mest lyst til å reise til Afrika og få superkrefter som gjør at når jeg er i nærheten vil ingen dyr bli skadet. Vel, jeg kan hvertfall spre ordet og få folk til å åpne øynene og se hva som foregår der ute, utenfor vår egen trygge stue

Tenk om du var den siste av din art? Jeg ville vært så ensom, skrekkslagen og livredd! Jeg ville aldri vært den absolutt siste av arten min. Og det tror jeg dyrene ikke ønsker heller. 

Slik vil vi se dyrene! Ikke som bildene over!

 

Fakta og tall er tatt fra internett og tv program fra blant annet Ivory War på Animal Planet 

DEL GJERNE INNLEGGET, OG FORTELL VERDEN AT DETTE IKKE ER GREIT!! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg