Nugatti kake

Dette innlegget skrev jeg jo tidligere på dagen, men jeg innså at om jeg publiserte det så ville typen min funnet ut at det stod en god og varm kake og ventet på ham. Jeg liker spenningen av å holde det hemmelig, hihi! Så da kommer det nå! 

Nå fikk jeg en av de der husmor ideene mine igjen. De kommer og går hele veien. Tidligere i dag hadde jeg så lite lyst til å ta oppvasken og vaske klær. Plutselig stod jeg på kjøkkenet og vasket opp, og en maskin med håndklær var satt på! I tillegg fikk jeg så veldig lyst til å bake kake! Jeg er jo ikke så voldsomt flink i baking og er fortsatt på “nybegynner-stadiet”, så jeg holder meg til enkle sjokoladekaker enda. Forrige gang laget jeg Nesquick kake, som ble ganske bra. Kunne vært litt lysere eneste. I dag prøvde jeg meg på en Nugatti kake! Kjæresten min er veldig glad i sjokoladekaker. Og i dag når han må jobbe dobbelt skift på jobb i dag, så synes jeg han fortjener en kake når han kommer hjem i kveld. Da blir han glad ♥  

Ingredienser:

300 g smør
300 g lys kokesjokolade
500 g sukker
4 egg
7 dl kefir
600 g hvetemel
2 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
2 ts natron

Glasur:
450 g Nugatti melkesjokolade (1 boks, jeg brukte Nugatti Air)

Fremgangsmåte:

Smelt smøret. Ta kjelen av platen og tilsett oppdelt lyst kokesjokolade. La sjokoladen smelte i det varme smøret og rør blandingen jevn.

Pisk egg og sukker sammen til det blir en luftig eggedosis. Rør i kefir og sjokoladesmøret. Sikt litt av melet sammen med vaniljesukker, bakepulver og natron og vend dette i kakerøren. Bland deretter i resten av hvetemelet til en glatt og klumpfri røre.

Hell deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne, eller på ett vanlig stekebrett. Stek kaken midt i ovnen ved 170°C i 45 min. Avkjøl helt.

Hvelv ut av formen og om du vil kan du fjerne bakepapiret. Jeg lot papiret være og fjernet det etter jeg hadde skjært opp kaken.

Smør romtemperert Nugatti utover kaken. Bruk en smørekniv eller slikkepott dyppet i varmt vann for å få Nugattien jevnt over kaken. Del kaken opp i firkanter.

Kaken smakte, og venninna mi Tina måtte gjennom en prøvesmaking før jeg kunne skryte av meg nok en vellykket sjokoladekake! Jeg anbefaler alle amatør bakere der ute å teste denne kaken.Veldig enkel, og tenk, kun en nugattiboks som glasur! Det kan jo ikke bli enklere enn det. 

Lykke til! 

2 kommentarer
    1. Shit, den så god ut! :O Fikk nesten lyst til å løpe inn på kjøkkenet å slenge i sammen en kake selv, men det blir litt i drøyeste laget x)
      Kos dere masse med kake, og ha en fin kveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg