Fornyelse

Sånn, da var jeg tilbake. Jeg trengte litt tid på å samle tankene og rett og slett få litt orden her hjemme. I det siste har jeg følt en del rot i livet mitt for å si det på den måten. Ikke missforstå, jeg har det helt fantastisk bra. Men jeg er en person som må ha ett system i mitt eget hode på all ting for at det skal bli bra kan man si! Og i det siste har jeg hatt litt surr i topplokket, så det jeg trengte var – en fornyelse! Jeg følte jeg gikk i det samme mønsteret hele tiden, og konstant satt med den tanken på at det er noe jeg ikke har fått gjort, men kunne ikke sette fingen på hva det var! Har jeg glemt noe viktig? Jeg må fylle luft i dekket på sykkelen! Nå må jeg gi Kira den nye vaksinen! Jeg må bestille ny skjerm til telefonen! Når får jeg tid til å gå på trening igjen? Slike tanker opptar meg hver dag. Men så lenge jeg får ting gjort er alt bra! 

På onsdag skulle mannen min ut på jakt, og det var dagene før han reiste jeg begynte å sette ting på plass. Ting som har stått over meg i lang tid nå. Jeg elsker å lage til overraskelser, så da gjorde jeg bare alt om til en liten overraskelse til han kom hjem igjen. Jeg begynte å rydde huset, og det førte til en hel renovering. Jeg fjernet noe gammelt, tok inn noe nytt, byttet noe og hang opp noe. For eksempel har jeg ikke lenger de to svarte hyllene på veggen i stua, men ett fint langt speil istedenfor. Jeg har ønsket meg speil i lang tid, endelig har jeg det! Og en ny lampe med krystallfot! I tillegg fant jeg frem alle de tomme rammene jeg hadde og skrev ut masse bilder av meg og typen og lagde en liten bildekrok over sofaen. Syntes det var søtt! Han sier ikke så veldig mye, men sånn er jo de fleste gutta.. Tror han syntes det var litt søtt han også, selv om det er gjerne ikke det ordet han ville brukt. Og tomme vegger er faktisk det kjedeligste jeg ser i ett hjem. Kall meg gammeldags, men minnene skal opp på veggen, ikke bare på facebook veggen..

Greit nok med en fornyelse i hjemmet. Alt ser så mye bedre ut og jeg kan nyte ett rent og ryddig hjem med fine artikler. Men det som er det mest viktige er ikke fine møbler og skrift på veggen. Det er så klart deg selv som er viktigst! Velvære – unne deg selv litt hudpleie, massasje eller fikse neglene. Og for meg var det på høy tid en frisør time som trengtes. Dere husker da jeg skrev om JAZZ Hårsjampo? At den ikke virket.. Men jeg innså at jeg hadde så slitte tupper at selv om håret mitt vokser så blir det ikke lenger på grunn av dette. Så nå skal jeg gi sjampoen en sjanse til, for nå er håret mitt fornyet og jeg kan lettere se om det vokser eller ikke. Frisør er så dyrt, og det er nok en av grunnene til at jeg har drøyd det såpass lenge. Men det var verdt det til slutt!

Før

Etter

Litt forandringer er alltid bra. Og nå har jeg fått unna en del som har stått i tankene mine lenge. Deilig er det! Nå kan jeg begynne å tenke på julepresanger og få det unnagjort. Jeg har faktisk allerede begynt. For det er bare 13 uker igjen til jul! 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg