Klubbkveld og Pastasalat

God morgen! Jeg kan begynne med å si at klubbkvelden i går ble veldig vellykket! Alle koste seg, og pastasalaten ble spist. Ingenting er bedre enn det! Men, det første jeg tenkte på da jeg våknet i dag var at jeg ikke hadde fått skrevet ned oppskriften til dere som jeg sa jeg skulle. Men kvelden startet klokka 19, så jeg tenkte jeg hadde god tid etterpå til å sette meg ned med oppskrift og litt forskjellig. Men vi hadde det så koselig at sistemann gikk klokken 00.30. Sånn blir det når det er gjerne folk man ikke ser noe særlig, sånn ellers om dagene. Vi har så mye å snakke om og tiden går så fort unna at man ikke merker at natten smyger seg på. Det ble mye jenteprat, ett lite håndspa, mat og is og litt selfie bilder! Kvaliteten på bildene er så som så. Jeg har klart å knuse skjermen på mobilen min, så det hvite gjenskinnet er der for å minne meg på hvor klønete jeg kan være. Ei av jentene er ikke med på bildene, siden hun måtte gå litt tidligere. 

Her kommer oppskriften på pastasalaten jeg lagde. En kremet pastasalat. Med hvitløksbrød, som jeg glemte helt ut da gjestene kom…

Oppskrift på pastasalat 

Ingredienser:

500 gr pasta

1 pose majones (vanlig pakke)

1 boks rømme

Paprika

1 boks bogskinke

Chilikrydder og Paprikakrydder (valgfritt)

Fremgangsmåte

Kok pasta som anvist på pakken. Skjær opp en boks med bogskinke i tynne små strimler. Bland pastaen sammen med skinken, 1 boks rømme og 1 pakke majones – bland godt sammen.  Tips: Jeg tar først rømmen og majonesen oppi en bolle og rører disse to godt sammen før jeg blander dem med pasta og skinke.

Jeg tar så og drysser litt krydder, rundt om 2 ss av hver. Paprikakrydder og chilikrydder. Så har jeg i en ts salt. 

Om du vil kan du også bruke hvitløkskrydder, karri, piffi eller pepper og gjerne kyllingkrydder. Det meste kan brukes her!

Bland så i oppkuttede grønnsaker som paprika, rødløk, mais evt. grønne erter. Jeg brukte kun paprika, siden jeg ikke er glad i hverken løk eller mais. 

Sett pastasalaten kjølig minst 1 time før servering.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg