Nachos

Ah, gud hvor deilig med “fri” i dag. Jeg kom hjem klokken 8 i dag tidlig etter femte nattevakt.. eller fjerde.. eller, jeg har kommet ut av tellingen. Uansett, å legge hodet ned på puten i dag var himmelsk, bare for å vite at jeg kan sove godt i natt også. I min egen seng, med den snorkende kjæresten min ved siden av meg ♥

Nå har jeg en arbeidshelg og full arbeidsuke å se frem til, før jeg i det hele tatt trenger å tenke på fri eller helg. Hehe, uff så sytete jeg sikkert høres ut nå. Men når du daglig åpner snapchat eller facebook og ser venner og kjente kose seg i sydenland, har det gøy i karuseller eller bader og soler seg på stranden, ja da er det deprimerende å vite at du fortsatt sitter fast i kalde Norge og må jobbe. Det er ulempen ved å ta tidlig ferie. Både jeg og typen er tilbake til vanlige arbeidsdager, så vi får bare gjøre det beste ut av det. Som for eksempel lage god middag! Vi er som sagt elendige på å finne på middagstips, så vi hadde egentlig skrevet ned en liste over hva vi skulle ha de forskjellige dagene. Den lappen finner vi ikke igjen.. I dag fikk jeg veldig lyst på nachos! Så da ble det nachos.. istedenfor grøt.

Man kan sikkert lage nachos på mange måter. Jeg foretrekker den enkle versjonen. Alt du trenger er:

1 pose Tortilla chips

2 pk kjøttdeig

1 boks salsadip / salsasaus (Det var litt knapt, så kanskje 2 bokser er bedre til den mengden kjøttdeig)

1 pk revet ost

Om man vil: Hvitløksbrød 

FREMGANGSMÅTE

Fordel chipsen på en stekepanne. Brun kjøttdeigen og hell salsadippen / sausen oppi og bland godt. Hell så blandingen oppå chipsen og strø på med revet ost. La den stekes i noen minutter til du ser chipsen får litt farge og osten er helt smeltet. Bon Apetitt 


Slenger som vanlig med ett bilde av skjønnheten min, som alltid får frem smilet på meg. Og hun gir meg alltid kjekke blinkskudd som jeg flirer av! Midt i en ettermiddagsgjesp kommer hu’ mor og knipser ett fint blinkskudd! 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg