Treningsprogram

For en gangs skyld har jeg fått øynene opp for å fokusere mer på kostholdet når jeg trener. De siste årene jeg har trent, eller rettere sagt, alle årene jeg har trent har jeg aldri tenkt over hva jeg putter i meg i løpet av dagene. Jeg kan trene som bare det, samtidig som pizza står på menyen to ganger i uka, gjerne tre dager også. Ikke rart jeg ikke ser noen resultater, og jammen ikke rart kiloene har kommet smygende tilbake igjen! Men nå skal det bli bra. Jeg har satt opp ett lite treningsprogram for de to neste ukene. Bare ett lite miniprogram for å komme i gang. I tillegg har jeg tatt mål rundt om hele kroppen, så jeg kan følge med om jeg forandrer meg, sakte men sikkert. Jeg tenkte jeg skulle gå på vekten hver 2. uke. Men prøve å ikke fokusere så altfor mye på tallene, men heller på hvordan kroppen forandres. 

Matinntaket mitt i dag ser slik ut:

Frokost: 1 Grov baguett m/egg og skinke. 1 glass melk

Lunsj/Etter trening: Halv grov baguett m/ italiensk salat. 1 lite glass iste

Middag: Lapskaus m/ flattbrød

Kvelds: Skive m/Brunost. 1 glass melk

Det blir spennende å se om jeg klarer å holde tritt med min egen treningsplan og det nye kostholdet jeg skal prøve å følge. Problemet mitt tidligere var at jeg ble så fort lei, og gav opp ganske så kjapt. Jeg holdt ut kanskje en uke eller to. Jeg hat satt opp en trenings – og kostholdsplan for de neste to ukene. Litt mat forslag og forskjellige aktiviteter. Jeg begynner med kardio trening de første ukene tenker jeg, gjerne litt styrke som MRL innimellom, deretter fokuserer jeg mer på styrketrening etterhvert. Jeg har blant annet fokus på joggeturer med hunden og sit ups på kveldene. Jeg gleder meg faktisk til å komme skikkelig i gang! 

 

Noen flere som følger ett program for å komme i bedre form? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg