Konfirmasjon

I helgen var jeg i konfirmasjon til mitt søskenbarn. Vi var først i Avaldsnes Kirke hvor seremonien holdt sted, så var det videre til Visnes hvor vi fikk spise god mat og kaker. Dessverre var det regn og surt vær den dagen, så bildene vi ville ta måtte vi ta inne. Og med kvaliteten på mobilkamera så ble ikke bildene super bra, men jeg gjorde mitt beste. Selv om været var dårlig var det god stemning inne. Morsomme bilder ble tatt og så sjeldent som familie og søskenbarn treffes så var det kjekt å ta opp kontakten igjen. 

Vi fikk servert koltbord bestående av brød og forskjellige skinke og kjøttpålegg, og taco – faktisk! Det var veldig godt. Som vanlig spiser jeg så mye at jeg føler beltet på bunaden skal sprette ut! Til dessert var det Dronning Maud og så selvfølgelig kaker! Veldig gode kaker! Jeg er spesielt glad i Vann-i-munn-kaken og marsipan! 

Familien min. Tro det eller ei, men de to som står ved siden av meg er lillebrødrene mine.  Han til høyre er yngst! 

Dette er første gang på nesten to år jeg har på meg bunad igjen. I fjor droppet jeg bunaden på 17.mai, men i år skal den på igjen! Jeg liker godt bunad, og det er spesielt fint på gutter. Jeg prøver å overbevise Andreas om det, men han er ikke like enig. Jeg har selv Rogalandsbunaden, og syns selv den er en av de fineste bunaden vi har. Det finnes flere varianter av den, og jeg skulle ønske jeg hadde den som er helt isblå! Isblå vest og isblå skjørt. Den er nydelig! Jeg har selv svart skjørt og grønn vest. Jeg har arvet bunaden av min mormor, så jeg ville aldri skiftet den ut uansett! Den betyr for mye for meg, så jeg får heller nyte synet av de andre bunadene på avstand. Hva synes dere om bunad?

Nå er det 3 år til neste konfirmasjon. Og tenk, det er nesten 10 år siden jeg selv var konfirmant. Det er så merkelig å tenke på! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg