Til og med jeg kan være sunn

Jeg føler jeg har vært over gjennomsnittet sunn i dag. Ihvertfall over gjennomsnittet i forhold til hva jeg pleier. Jeg hadde noen ærender i byen i dag, og kjøpte meg en salat til frokost og koste meg med den mens jeg satt og blogget dagens første innlegg. 

De siste dagene skal jeg ærlig innrømme har vært veldig late. Latskapen har erobret kroppen min den siste tiden, rett og slett. Det gjelder å tvinge seg avgårde, så går resten som en lek! Det er bare det første skrittet til å bestemme seg som kan bli litt vanskelig, for man har sikkert mye annet man heller ville hatt gjort. Men jeg bestemte meg i dag og kom meg på trening. MRL, altså styrketrening for mage, rumpe og lår!

Etter trening er det selvfølgelig viktig å få i seg mat. Og ja, jeg kan være flink til å trene og stå på, men kostholdet har jeg aldri helt taket på. Det sto, ikke særlig overraskende, hjemmelaget pizza på dagens meny. Normalt tar jeg både ett og to store glass cola til maten, men i dag fikk jeg nøye meg med saft. Andreas prøver alltid å lokke meg til å drikke brus, for han vet hvor svak jeg er for cola! Men i dag klarte jeg faktisk å stå imot! Men når det er opp til meg så er det det samme hva jeg spiser, så lenge jeg ikke stapper i meg snop og drittmat hele tiden! Jeg vet jeg er flink til å trene regelmessig, og det holder egentlig for meg. For jeg vet det funker for meg og min kropp. Jeg kan unne meg en sjokolade i ukedagen, eller pizza to dager i uka, noen glass med cola og ha chillinøtter stående på stuebordet. Jeg går tur hver dag med hunden og trener 3-4 ganger i uka (stort sett!). Dette var bare eksempler da, jeg spiser ikke dette hver uke! Nå er det jo tross alt snart sommer! Men man må få kose seg litt <3 

Er noen av dere opptatt av både trening og kosthold? 

 

 

6 kommentarer
    1. ja jeg og terene 2 dag uker enten kvar torsdag eller fredag <3 jeg opptat treing og kosthål og elsker blogg din <3
      gått igjom søde blogg liker bilde og blogg din <3 lure du komm inn min og blogg?

    2. flinka 🙂 har også hatt salat idag 😀
      er MRL veldig tungt eller? 🙂 trener mye selv så er ikke utrent, men har lyst til å med på det en gang 😀

    3. kindertryne: Tja, det kan bli litt tungt av og til. Det spørs litt på om du har hatt kondisjonstrening i forveien eller hvordan formen din er den dagen.. Men sånn som i dag var det akkurat passe! Jeg kunne klart en time med kondisjon etterpå om jeg bare hadde hatt tid til det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg