Drømmejobben

God dagen! Da var det fredag igjen, bare noen timer igjen på jobb så er det helg. Jeg satt og tenkte på ett spørsmål jeg leste i en test for noen dager siden. Hva er drømmejobben din? Hm, ja hva er drømmejobben min? Så falt det meg.. jeg visste ikke. Jeg var helt tom. Men etter å ha tenkt litt på det, så fant jeg ut hva som kunne passet meg midt i blinken. Hva jeg hadde elsket å gjøre i livet! Om det bare hadde vært mulig. Jeg ville tegnet og animert tegnefilmer for Disney! Jeg vil jobbe for Disney! Ja, høres ikke det spennende ut? Jeg elsker Disney og jeg liker å tegne. Jeg kan sitte i timesvis og se Disneyfilmer, ja gjerne se samme filmen både en og to og tre ganger om dagen. 

Tidligere satte jeg meg ned med en Disney tegnefilm og tegnet karakterene mens filmen rullet på skjermen. Jeg samler på Disney Klassikere og har kanskje litt over halvparten. Det er jo over 50 filmer! Målet mitt er selvfølgelig å få alle sammen, men slikt tar tydeligvis tid! 

Men tenk deg. En mann har skapt en hel verden som har så og si blitt en stor del av vår egen. En parallell verden hvor fantasi møter det virkelige. Hvor voksne kan være barn.  Tenk å få være en del av det! Jeg har lenge vurdert å kjøpe ett slikt tegnebrett mange har nå for tiden, og prøve det ut. Som om noen har noen tips til hvilket merke og vare som er best og “best”, så gi en lyd i kommentarfeltet! Jeg har alltid likt å skape noe. Fra jeg var liten har jeg alltid hatt en lidenskap av å tegne fantasidyr. Og etter jeg tegnet dem, lekte jeg at jeg var en av mine egne skapninger! Jeg levde i en fantasiverden kan man si. Bokstavlig talt. Jeg føler jeg hører til den verdenen, og hva hadde ikke vært bedre enn å jobbe med det du føler er livet ditt? 

Å jobbe som animatør handler ikke bare om å tegne! Du skal faktisk sette alt sammen til en hel film. Bakgrunn skal males og skapes, figurer skal gjerne lages i skulpturer, og musikk skal komponeres. Alt i alt er det å skape film ett stort samarbeid av flere yrker. 

Egentlig trenger det ikke være for Disney heller. En hvilken som helst film hvor det innebærer animasjon og fantasy. Slike filmer som Harry Potter eller Ringenes Herre! Dessverre er jeg grønn på dette feltet og vet ikke engang hva dette yrket kalles. Filmskaper? Animerer? Animasjonsskaper? Animatør? Uansett så må det være en utrolig kjekk jobb å skape en film! Å se dine egne tegninger komme til live. 

Så.. da vet dere hva min drømmejobb består av! Kjenner jeg meg selv rett så er det nok masse av yrker der ute som jeg kunne passet lett inn i, og som jeg ville trives med. Men akkurat nå, akkurat her i dag er det Disney, Animasjon og tegning som står på øverste hylle.

Noen andre som deler samme drømmejobben?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg