30 Days Challenge

Hei dere! Nå er jeg tilbake igjen etter en bitteliten bloggpause. Tenk at det er 1 april i dag! Jeg har aldri vært noen fan av å lure noen, for når det kommer til rampestreker er jeg ikke særlig oppfinnsom. Selv om jeg kunne være ganske rampete i mine yngre dager. Har dere lurt noen i dag? Vel, dagen er jo fortsatt ung.

Mens jeg har hatt en bloggpause har jeg sittet og laget meg en plan som jeg kaller “30 Days Challenge”! Det er rett og slett en treningsplan og en treningsutfordring til meg selv. De som vil henge seg på er hjertelig velkommen til å bli med! Denne planen går ut på å fokusere på trening og kosthold i 30 dager. Jeg måler, veier meg og tar “før-bilder” i dag, noterer det ned, og jobber meg mot nye mål i løpet av 30 dager. April er kanskje ikke den beste måneden å gjøre det på, siden det er påske, ferie, sjokolade og marsipan i fleng! Men det er ikke lenge til sommer og jeg begynner å få dårlig tid, så da er det bare å hoppe i det! Mine mål er å ta av noen cm på midjen og lårene, bli sterkere i armene og få en bedre “sprettrumpe” som de fleste jenter ønsker. 

Slik ser treningsplanen min ut for den kommende måneden:

APRIL

30 Days Challeng

Mandag

Tirsdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lørdag

Søndag

 

 

 

1.

8 min Abs

8 min Buns

 

Joggetur

2.

8 min Abs

8 min Buns

 

Joggetur

3.

8 min Abs

8 min Buns

4.

8 min Abs

8 min Buns

 

Spinnintervall

Step/styrke

5.

8 min Abs

8 min Buns

 

Joggetur

6.

8 min Abs

8 min Buns

 

Spinn 30

Core 30

7.

8 min Abs

8 min Buns

 

MRL

 

8.

8 min Abs

8 min Buns

 

Hip Hop

9.

8 min Abs

8 min Buns

 

JazzNjoy

10.

8 min Abs

8 min Buns

 

Joggetur

11.

8 min Abs

8 min Buns

 

 

12.

8 min Abs

8 min Buns

 

Spinn 30

Core 30

13.

8 min Abs

8 min Buns

 

Zumba

Pilates

14.

8 min Abs

8 min Buns

 

Dancestep

15.

8 min Abs

8 min Buns

 

Hip Hop

16.

8 min Abs

8 min Buns

17.

8 min Abs

8 min Buns

 

Joggetur

18.

8 min Abs

8 min Buns

 

 

19.

8 min Abs

8 min Buns

 

Joggetur

20.

8 min Abs

8 min Buns

 

ShapeStep

21.

8 min Abs

8 min Buns

 

22.

8 min Abs

8 min Buns

 

Hip Hop

23.

8 min Abs

8 min Buns

 

JazzNjoy

24.

8 min Abs

8 min Buns

 

MRL

25.

8 min Abs

8 min Buns

 

 

26.

8 min Abs

8 min Buns

27.

8 min Abs

8 min Buns

28.

8 min Abs

8 min Buns

 

MRL

29.

8 min Abs

8 min Buns

30.

8 min Abs

8 min Buns

 

Joggetur

 

 

 

 

 

 

 

Som dere ser, har jeg skrevet “8 min Abs” og 8 min Buns” hver dag fremover. Dette er styrketrening jeg skal gjøre hjemme minst en gang til dagen. Helst to – morgen og kveld. Og som tittelen sier, tar det kun 16 minutter av dagen din! Den første er styrketrening på magen. Den andre er styrke på lår og rumpe. Jeg har to youtube filmer jeg skal følge med på mens jeg gjør dette. Og jeg VET at om man følger disse to enkle videoene hver dag fremover – får man resultater! For det var slik jeg begynte å få antydninger til muskler da jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg fulgte disse to videoene (+ noen andre), og merket stor fremgang på meg selv. Dessverre sluttet jeg med treningen med en gang jeg fikk resultater, for jeg tenkte at nå har jeg oppnådd mye så da kan jeg bare slakke av resten av veien. Dumme meg. Den feilen gjør jeg ikke igjen. Man må fortsette selv om man ser kroppen bygger muskler og former seg. Den vedlikeholder seg ikke selv! Videoen er litt gammeldagse, men veldig enkle å følge. Du kan selvfølgelig velge en annen video for å hjelpe deg å utføre øvelsene, eller ikke bruke video i det hele tatt.

 Så de av dere som vil henge dere på: Skriv i kommentarfeltet at du vil være med på utfordringen, så klarer vi dette sammen!


5 kommentarer
    1. Birger: Hehe ja, 16 minutt med uskyldig styrketrening hver dag kan ikke skade 🙂 Uheldigvis ble jeg litt sjokket over noen som la ut bilde på facebook av ett flaxlodd de hadde “vunnet” på. Men kom raskt på at det var denne dagen i dag ja!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg